baner

Veure una pel·lícula i, després, parlar-ne amb qui en sap del tema. Aquesta és la proposta del cicle Ciència de Cinema, on cada projecció la presentaran investigadors de la Universitat de les Illes Balears que ajudaran a entendre més bé la ciència que hi ha al darrere dels films i a comentar-la en un ambient distès i participatiu.

Les projeccions es faran els dijous 8, 15 i 22 de maig de 2025, a les 19 hores, a la sala 2 del cinema Rívoli de Palma. L’entrada és de franc i les places són limitades fins a completar la cabuda.

Podeu reservar la vostra plaça a través d'aquest formulari (places completes)

Dia 8. Lo imposible, de J. A. Bayona (2012).

Places completes.

En una calma aparent pot haver-hi un nirvi amagat. Un fenomen natural pot convertir-se en una vertadera catàstrofe quan hi ha una manca d'acció de l'home en el seu entorn.

Presentada per la doctora Ana Entrena, del Departament de Biologia, i el doctor  Enrique Morán, del Departament de Geografia.

Dia 15. Interestellar, de Christopher Nolan (2014).

Places completes.

Davant un escenari de crisi climàtica total, es fa necessari sortir a l'espai per trobar un nou lloc habitable. Tota una odissea que ens revela amb rigor els principis de la relativitat i els límits de l'espai i el temps.

Presentada pel doctor Manuel Luna, del Departament de Física, i el doctor José Luis Luján, del Departament de Filosofia i Treball Social.

Dia 22. Una mente maravillosa, de Ron Howard (2001).

Places completes.

Se'ns mostra la controvèrsia de com una persona afectada per una malaltia mental pot explotar la seva intel·ligència i aconseguir la brillantor a l'esfera matemàtica amb la teoria del joc.

Presentada pel doctor Tomás Martínez, del Departament de Ciències Matemàtiques i Informàtica, i la doctora Pilar Fernández, del Departament de Psicologia.

FECYT G9